PostHeaderIcon ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ (ΣΤΕΦ)             

ΤΜΗΜΑ

ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ Τ.Ε. ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Τ.Ε.

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΠΜ501

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

5ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ

ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

ΘΕΩΡΙΑ

2

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

1

 

Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο (δ).

3

5

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

γενικού υποβάθρου,
ειδικού υποβάθρου, ειδίκευσης

γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων

ΜΑΘΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΥΠΟΔΟΜΗΣ

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

ΟΧΙ

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

ΕΛΛΗΝΙΚΑ

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

 

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

 
           

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α

  • Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με το Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης
  • Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και το Παράρτημα Β
  • Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων
    • επιλέγουν το κατάλληλο αισθητήριο για ένα σύστημα αυτομάτου ελέγχου
    • επιλέγουν τον κατάλληλο ενεργοποιητή για ένα σύστημα αυτομάτου ελέγχου
    • προσαρμόζουν το σήμα στο σύστημα καταγραφής / ελέγχου
    • συνεισφέρουν στις επεκτάσεις των δικτύων οργάνων ελέγχου και αυτοματισμού ελέγχουν τη μεταφορά, διανομή και αποθήκευση αεριών και υγρών καυσίμων
    • ελέγχουν και να ρυθμίζουν τη διαδικασία παραγωγής σε μία βιομηχανική μονάδα, μέσα από οργανωμένο ControlRoom
    • διδάσκουν το γνωστικό αντικείμενο σε όλες τις βαθμίδες της τεχνολογικής εκπαίδευσης (δευτεροβάθμια, ΙΕΚ,  ΤΕΙ κλπ) δημόσιας και ιδιωτικής.
      • Να αναγνωρίζει και να εφαρμόζει τις βασικές τεχνικές μέτρησης και τις αρχές λειτουργίας των κυριότερων αισθητήρων.
      • Να σχεδιάζει διαδικασίες μετρήσεων και να επιλέγει τον απαιτούμενο εξοπλισμό για να τις εκτελέσει
      • Να προτείνει λύσεις οικονομικά βιώσιμων εφαρμογών μετρήσεων στις βιομηχανικές εφαρμογές.
      • Να εκπονεί μελέτες βέλτιστου σχεδιασμού προσαρμοσμένου στις τοπικές συνθήκες και τις ειδικές απαιτήσεις
      • Να αξιολογεί τα οικονομικά και ενεργειακά οφέλη

Το μάθημα έχει ως βασικό σκοπό να αποκτήσει ο φοιτητής τις βασικές γνώσεις των τεχνολογιών και των μεθοδολογιών που εφαρμόζονται σε μετρήσεις ηλεκτρικών και μη ηλεκτρικών μεγεθών, καθώς και τις αρχές λειτουργίας που διέπουν τους αισθητήρες που χρησιμοποιούνται σε αυτές. Τα συστήματα μετρήσεων αφορούν την εφαρμογή τους στους αυτοματισμούς στις βιομηχανίες. Το μάθημα αποσκοπεί να καταστήσει τους σπουδαστές ικανούς να:

Γενικές Ικανότητες

Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

Λήψη αποφάσεων

Αυτόνομη εργασία

Ομαδική εργασία

Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

……

Άλλες…

…….

Μετά την παρακολούθηση του μαθήματος ο φοιτητής θα πρέπει να είναι σε θέση:

 

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

 

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.

Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.

 

Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

   
   
   
   
   
   
   
   
   

ΣύνολοΜαθήματος

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης

 

Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική  ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες

 

Αναφέρονται  ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

 

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία :

  • Ρ. Κινγκ. ΄Συστήματα Μετρήσεων΄, Εκδόσεις Τζιόλα, 2006
  • Ν. Θεοδώρου. ΄Ηλεκτρικές Μετρήσεις- Τόμοι Α και Β΄, Εκδόσεις, 2004
  • John G. Webster, Measurement, Instrumentation, and Sensors Handbook, 2012, Crc Pr I Llc; 2 edition
  • Nawrocki, Measurement Systems and Sensors, Artech House Publishers,
  • Patrick F. Dunn, Measurement, Data Analysis, and Sensor Fundamentals for Engineering and Science, CRC Press.
  • Jacob Fraden, Handbook of Modern Sensors: Physics, Designs, and Applications, Springer, 2010
  • Subhas Chandra Mukhopadhyay, Henry Leung, Advances in Wireless Sensors and Sensor Networks, Springer, 2010
  • Rolf Isermann, Fault-Diagnosis Applications: Model-Based Condition Monitoring: Actuators, Drives, Machinery, Plants, Sensors, and Fault-tolerant Systems, Springer, 2011.
  • I Lira, Evaluating the Measurement Uncertainty: Fundamentals and Practical Guidance, 2002, Taylor & Francis.
  • Gourab Sen Gupta, Smart Sensors and Sensing Technology, Springer, 2008
  • P. Elgar.  ΄Αισθητήρες Μέτρησης και Ελέγχου΄ , Εκδόσεις Τζιόλα , 2000.
  • T. Lang. ΄Ηλεκτρονικά Συστήματα Μετρήσεων΄, Εκδόσεις Τζιόλα , 2000.
  • Β. Πετρίδης.  ΄Συστήματα μετρήσεων΄, University Studio Press, 1986.
  • J. Gardner. ΄Μικροαισθητήρες, Αρχές και Εφαρμογές ΄, Εκδόσεις Τζιόλα , 2000.
  • Λουτρίδης. ΄Τεχνολογία μετρήσεων και αισθητήρες΄, Εκδόσεις ΙΩΝ, 2008
  • J. Bentley .΄Συστήματα Μετρήσεων – Βασικές αρχές ΄ ,  Εκδόσεις ΙΩΝ, 2009
  • Κ. Καλαιτζάκη, Ε. Κουτρούλη. ΄Ηλεκτρικές μετρήσεις και αισθητήρες΄, Εκδόσεις Κλειδάριθμου, 2004

 

-Συναφή επιστημονικά περιοδικά: